Tijdens de opening van verkeersleidingspost Utrecht werd spelenderwijs duidelijk gemaakt dat een Intercity of extra halteringen bij Harderwijk, niet haalbaar is. De focus ligt bij sterk spoornetwerk rond Utrecht en met de komst van de Hanzelijn zijn er geen 'overbodige' investeringen nodig voor de lijn Wezep-Zwolle-Amersfoort. Ondanks de intensieve lobby door Harderwijkse politici kan een Intercity alleen stoppen als er meer rails komt op de Veluwelijn en deze oplossing kost tenministe 200 miljoen.
De provincie Gelderland heeft maandag haar coalitieakkoord gepresenteerd. In dit akkoord van VVD, CDA, D66 en PvdA staan de plannen voor de komende vier jaar. Hoofdpunten zijn ambities als versterking van de economie, levendige steden, leefbaar platteland, een weerbare samenleving en meer duurzame energie.
NS regiodirecteur en voormalig lid van tweede-Kamer Ineke van Gent liet doorschemeren, na afloop van onthulling van het bouwbord, Harderwijk met iets unieks moet komen om een Intercitystatus te verdienen. De ervaren politica bevestigde dat de ontwikkelingen van Harderwijk niet van dien aard zijn om een intercitystop te realiseren, “Dit is al jaren bekend bij de gemeente.”
Nu het hinderlijk of foutief parkeren bij het station Harderwijk zo’n grote vlucht neemt. En het al...
Vorige week vrijdag was het geen prettige rit voor een aantal reizigers en buschauffeur die vanuit...
Harderwijk Medio juni 2019 is het de bedoeling dat de voormalige eendenslachterij VSE definitief...
Voor reizigers en minder validen zijn fietsen die buiten de stalling van de NS worden geplaatst vaak...
Gemeente Harderwijk houdt binnenkort weer een opruimactie van fietswrakken bij het station. Wrakken...