NS hanteert voor een Intercitystop een aantal criteria;
- omvang van het aantal in- en uitstapper's
- verhouding tussen doorgaand vervoer ( bijv. IC Zwolle-Utrecht) en het aantal in- en uitstappers.
Veel extra reizigerstreinen in de drukste delen van het land en veel extra ruimte voor goederenvervoer. Dat is de kern van het besluit van de ministerraad op voorstel van minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat voor de uitwerking van het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS). Daarmee is 3 miljard Euro gemoeid. Voor het totale programma PHS, dat ook het traject OV-SAAL en de aanpassing van de sporendriehoek Noord Nederland omvat, is 4,6 miljard Euro gereserveerd. Voor dit bedrag wordt de groei van het reizigers- en goederenvervoer per spoor tot 2020 mogelijk gemaakt.
Sinds 2007 stoppen de stoptreinen Zwolle – Utrecht ook vanaf Amersfoort op alle stations. Wie van Harderwijk naar Utrecht wil reizen, stopt onderweg tien keer, of moet in Amersfoort overstappen en even wachten. Terwijl in het hele land een toename van het aantal treinreizigers kan worden vastgesteld, blijft op deze lijn het aantal reizigers gelijk. Relatief is er dus sprake van achteruitgang. Maar in de spitsuren zijn de treinen nog altijd heel vol. Op sommige momenten zelfs té vol.
Nu het hinderlijk of foutief parkeren bij het station Harderwijk zo’n grote vlucht neemt. En het al...
Vorige week vrijdag was het geen prettige rit voor een aantal reizigers en buschauffeur die vanuit...
Harderwijk Medio juni 2019 is het de bedoeling dat de voormalige eendenslachterij VSE definitief...
Voor reizigers en minder validen zijn fietsen die buiten de stalling van de NS worden geplaatst vaak...
Gemeente Harderwijk houdt binnenkort weer een opruimactie van fietswrakken bij het station. Wrakken...