Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ook bij de gemeente; "Wij trekken ons dit aan, want wij zijn er voor u." Daarom zijn de afspraken aangescherpt over hoe onze gemeente de klachten behandeld. Vindt u dat een gemeentelijke instantie of ambtenaar u niet correct heeft behandeld, dan kunt u daarover mondeling of schriftelijk klagen. Het moet gaan om een concrete gedraging die maximaal 1 jaar geleden heeft plaatsgevonden. De klacht mag geen betrekking hebben op het algemeen gemeentelijk beleid.
Snelherstel
Een klacht over een kapotte lantaarnpaal of een losliggende stoeptegel valt niet onder de klachtenregeling. Voor een praktische en snelle oplossing kunt u dit soort meldingen doorgeven aan Snel Herstel: tel. 411 333, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. of maak gebruik van de app BuitenBeter op uw smartphone.
Mondeling of schriftelijk
U kunt uw klacht zowel mondeling als schriftelijk kenbaar maken. Het indienen en ook de afhandeling van een mondelinge klacht gaat veruit het snelste, doordat wij u ook een mondelinge reactie geven. Mocht u niet tevreden zijn met de mondelinge afhandeling, dan kunt u uw klacht alsnog schriftelijk kenbaar maken. Dat doet u door een brief te sturen aan het college van burgemeester en wethouders waarin u uw klacht duidelijk omschrijft. U kunt ook gebruik maken van het speciale klachtenformulier op www.harderwijk.nl/klachten.
Informatie: afd. Dienstverlening, Jan Baron, tel. 411 911.